Algemene voorwaarden vaste dagen BSO vooraf factureren

Hieronder leest u de algemene voorwaarden van Kinderopvang Het Toverbloempje horende bij een Vaste Dagen overeenkomst BSO.

Inhoud

Overeenkomst regels:

  1. Indien het uurtarief wordt aangepast, geven we dit minimaal één maand van tevoren schriftelijk door.
  2. De uren volgens het contract worden gefactureerd. Bent u later of eerder dan rekenen wij de tijd dat u binnenkomt bij Het Toverbloempje of het Toverbloempje verlaat. Deze tijd wordt per kwartier verrekend x de productprijs.
  3. Bij het opzeggen van dagen, het wijzigen van uren en het stopzetten van het contract dient u dit voor het einde van de maand door te geven. De wijziging kan dan per de eerste van de volgende maand worden doorgevoerd met inachtneming van één maand aanzeg-/opzegtermijn.
  4. De factuur met de afgesproken opvanguren van uw zoon/dochter krijgt u vóór aanvang van de eerstvolgende maand toegestuurd via e-mail. Bij handmatige betaling moet het bedrag binnen 14 dagen op onze rekening staan. Heeft u gekozen voor automatische incasso dan wordt het bedrag op de 1e van de maand van uw rekening afgeschreven
  5. Het kan voorkomen dat er tussentijds een wijziging wordt aangebracht in de huisregels. Deze worden op het ouderportaal geplaatst onder documenten.
  6. Wanneer de betaling langer dan 4 weken uitblijft, zijn wij genoodzaakt de opvang stop te zetten tot de factuur is betaald. Daarnaast sturen wij ook de 14-dagenbrief, met een laatste mogelijkheid tot betaling. Blijft de betaling ook na die termijn van 14 dagen uit, dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. Blijft ook na die termijn van 14 dagen de betaling uit, dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. De daarmee gepaard gaande kosten zoals genoemd in de 14-dagenbrief worden dan ook in rekening gebracht.
  7. Zodra de vordering is overgedragen aan het incassobureau, ontvangt u een WIK-brief (Wet Incassokosten brief) van het incassobureau. Deze brief geeft u een laatste termijn van 14 dagen om de openstaande factuur te betalen zonder bijkomende incassokosten. Als ook na deze termijn de betaling uitblijft, worden er incassokosten in rekening gebracht conform de wettelijke richtlijnen.
  8. Indien u een factuur ontvangt en deze niet vóór de vervaldatum kunt betalen, dient u dit direct aan te geven bij ons. U kunt dan gebruik maken van een betalingsregeling. Een betalingsregeling is mogelijk, maar het resterende bedrag moet binnen 6 maanden zijn afgelost, die op het moment van het opstellen van de betalingsregeling geldt. Indien de regeling niet stipt wordt nagekomen, vervalt deze en is het gehele saldo direct in rechte opeisbaar. Een betalingsregeling wordt schriftelijk vastgelegd en ondertekend.

Service-uren in plaats van ruilen:
In plaats van het uitwisselen van opvangdagen, werken we nu met een systeem van “service-uren.” Dit nieuwe systeem heeft een aantal voordelen:

  • Allereerst geeft het u een helder overzicht van het aantal uren dat u beschikbaar heeft voor opvang. Hierdoor kunt u eenvoudig zien hoeveel uren u nog kunt gebruiken voor opvang.
  • Ten tweede maakt dit systeem onze planning veel duidelijker en doorzichtiger. We kunnen nu sneller goedkeuring geven voor extra opvangdagen omdat er geen plekken meer gereserveerd worden, wat bij ruildagen wel het geval was.
  • Daarnaast is het systeem van afmelden in plaats van ruilen veel flexibeler en handiger voor zowel u als ouder als voor ons.

Hieronder leggen we uit hoe het service-uren systeem precies werkt:

  1. U kunt zich op elk moment van de dag afmelden via de Konnect-app, zelfs op de dag zelf. Er zijn geen beperkingen, maar zorg ervoor dat u op tijd afmeldt om in aanmerking te komen voor de service-uren!
  2. Als u uw kind minimaal 3 weken van tevoren afmeldt, ontvangt u service-uren van ons.
  3. Indien een feestdag op een opvangdag plaatsvindt dan ontvangt u service-uren van ons.
  4. De service-uren die u ontvangt, zijn een service en geen garantie, ze zijn afhankelijk van beschikbaarheid op de groep.
  5. De service-uren die u krijgt bij een afmelding zijn geldig in het kalender jaar van de afgemelde dag. Dus meldt u bijvoorbeeld uw kind af in 2024 voor 10-12-2024 dan zijn de uren geldig van 1-1-2024 tot en met 31-12-2024. Meldt u uw kind bijvoorbeeld af in 2024 voor een dag die valt in het jaar 2025 (bijvoorbeeld 10-12-2025), dan zijn de service-uren geldig van 1-1-2025 tot en met 31-12-2025.
  6. Indien uw kind ziek is, dient u hem/haar vóór 8 uur ‘s ochtends af te melden. U ontvangt service-uren die geldig zijn tot één maand na de oorspronkelijke opvangdag van uw kind. U heeft alleen recht op deze service-uren als u bij het afmelden de optie “ziek” selecteert en in de opmerking vermeldt dat uw kind ziek is
  7. De service-uren die u krijgt bij afmelding van een opvangdag zijn op alle typen dagen weer inzetbaar (schooldagen / studiedagen en vakantiedagen).
  8. Als u een 40-wekenpakket (alleen schooldagen) heeft, kunt u vakantieopvang aanvragen. Echter, de aanvragen van BSO 11 en BSO 51 weken worden eerst verwerkt. Er wordt geen garantie geboden op een plek.
  9. Als u een 11-wekenpakket (alleen vakantiedagen) heeft, kunt u opvang aanvragen voor school- en studiedagen. Eerst worden de aanvragen van BSO 51 weken en BSO 40 weken verwerkt. Er wordt geen garantie geboden op een plek.
  10. U mag meerdere potjes met service-uren combineren voor één extra opvangdag.
  11. Het is mogelijk om een combibetaling uit te voeren voor het aanvragen van een extra dag, waarbij een deel met service-uren wordt betaald en een deel via factuur. U kunt bijvoorbeeld een extra dag van 4 uur aanvragen waarbij 2 uur met service-uren wordt betaald en 2 uur op factuur, dit is handig mocht u te weinig service-uren hebben voor een extra dag.
  12. De service-uren zijn niet overdraagbaar naar broertjes/zusjes.
  13. De service-uren zijn niet overdraagbaar van BSO naar BSO.
  14. U kunt bij ons tot 365 dagen van tevoren een extra dag aanvragen, daarbij kijken wij niet naar het type dag (schooldag, vakantiedag of studiedag).
  15. Het is mogelijk om via de app op dezelfde dag nog een extra dag aan te vragen, wij kunnen uiteraard geen garantie geven dat het op tijd in behandeling wordt genomen, bij echte nood kunt u ons uiteraard even bellen of een berichtje sturen.
  16. Als uw kind niet op zijn basisgroep terecht kan voor een extra dag maar wel op een andere groep, sturen wij u een goedkeuring via de app. U heeft vervolgens maximaal 24 uur de tijd om akkoord te gaan met de alternatieve groep. Anders vervalt automatisch de aanvraag voor de extra dag op de alternatieve groep.
  17. Als u een vergissing heeft gemaakt bij het doorgeven van een afmelding of het aanvragen van een extra dag, heeft u 30 minuten de tijd om de aanvraag ongedaan te maken. Als u een afmelding binnen deze 30 minuten intrekt, worden de service-uren weer teruggenomen. Als u een extra dag aanvraagt en deze binnen 30 minuten weer intrekt, zijn de ingezette service-uren weer beschikbaar in uw app.
  18. Een eenmaal afgemelde dag kan na 15 minuten niet meer worden ingetrokken vanwege onze planning, u kunt hiervoor een extra dag aanvragen en betalen met het eventuele verkregen service-tegoed, of u kunt contact met ons opnemen. Wij kunnen niet garanderen dat de extra dag goedgekeurd kan worden omdat een andere ouder het plekje in de tussentijd heeft aangevraagd.
  19. Een aangevraagde extra dag die betaald is met tegoed of via factuur kan 21 dagen voor de extra dag nog ingetrokken worden, u krijgt hiervoor dan geen factuur of als u service-uren heeft ingezet dan worden deze weer teruggezet in uw service-uren overzicht met de oorspronkelijke geldigheid die het tegoed had bij het afmelden van de originele aanvraag.

Budgetfactuur

  1. U betaalt elke maand hetzelfde aantal uren. Deze uren zijn gebaseerd op een jaarovereenkomst (van 1 januari t/m 31 december).
  2. De berekening waarop de factuur gebaseerd is: Aantal uren per week x aantal weken pakket = aantal uren op jaarbasis.
  3. Aantal uren op jaarbasis / 12 maanden = gemiddeld aantal uren per maand. Gemiddeld aantal uren per maand x uurtarief = gemiddelde prijs per maand. Om te bekijken wat uw kinderopvangtoeslag is, verwijzen wij u door naar de website van de Belastingdienst. Dit is afhankelijk van uw inkomen.
  4. Een positief tegoed kan niet worden gerestitueerd.
  5. Wanneer de facturen aan het eind van het jaar niet allemaal zijn voldaan, kunnen wij u geen jaaropgave verstrekken. Mocht u een betalingsregeling hebben getroffen en toch een jaaropgave willen ontvangen, dan zal dit in overleg moeten met de vestigingsmanager.
  6. De meest recente tarieven van Kinderopvang Het Toverbloempje kunt u op deze plek vinden <<<tarieven>>>